logo Facebook
i slova jsou činy

O úspěchu rozhoduje obsah, správná distribuce nutnou podmínkou

11. srpna 2017 17:00 / autor: Michel Fleischmann

U příležitosti tiskové konference, na které byly zveřejněny výsledky RADIO PROJEKTU, jsem si připravil krátké zamyšlení nad budoucností rádio jako mediatypu. Ačkoliv jsem jako předseda APSV přesvědčen, že klasické rádiové vysílání bude pokračovat ještě hodně dlouho, protože jeho velkou výhodou je dostupnost, tedy zvyklost, penetrace a kvalita, tak na druhou stranu je nutné si přiznat, že právě streamovací služby a přístup poskytovatelů telekomunikačních služeb je to hlavní, co by nás mělo v tuto chvíli zajímat.

Zatímco se s lidmi z oboru bavíme o tradičním rádiovém vysílání a jak si stojíme mezi sebou, tak reálné konkurenční prostředí nám roste někde úplně jinde. Už nějakou dobu na trh pronikají služby jako Spotify, Dezeer, Apple Music nebo Youradio... a v podstatě nejrozšířenější hudební služba Youtube. Doména nevizuálního obsahu, která byla totiž vždy vyhrazená pro rádio, se nyní posouvá jinam. A do budoucna se klidně může stát, že lídry ve tvorbě audio obsahu budou koncerny Google, Apple nebo třeba Seznam nebo že lidé už budou audio obsah konzumovat hlavně přes Spotify.  To může mít v budoucnu dopad jak na reklamní trh, tak i na samotné měření poslechovosti.

Apeluji proto takto veřejně na všechny rozhlasáky, členy SKMO, aby se tím začali usilovně zabývat.

Myslím si, že rozhlasový trh by se měl připravit na tuto formu digitální revoluce, protože pro něj nemusí být hrozbou, ale právě příležitostí. Pokud zachytíme tyto fenomény, který pronikly do našeho mediálního světa, tak máme šanci ponechat rádio na výslunní. Rádio totiž není jen forma distribuce, je to druh obsahu a zůstává médiem budoucnosti, jenom v jiné podobě. Proto prosím kolegové, dívejme se dál než jen na naše klasické rozhlasové přijímače. V Lagardere Active ČR jsme začali s naším Youradiem, tedy lokální službou pro streaming hudby a rozhodně hodláme pokračovat i s dalšími aktivitami.

Naše budoucnost totiž není v klasickém rozhlasovém přístroji, ale je v tom, co produkujeme za obsah a nakolik je atraktivní a unikátní. Obsah je naše bohatství, obsah je to, co umíme. A v oblasti distribuce? Měli bychom se zamýšlet nad tím, jak tento obsah dostaneme k lidem, kteří nás stále častěji budou poslouchat přes chytrý mobilní telefon a jiná zařízení, která nás čekají v budoucnosti. A v tomto ohledu jsme alespoň v Lagardere Active ČR otevřeni nabídkám nejrůznějších distributorů.

Důležité je se nebát toho, co přijde, ale spíše být opět o krok napřed a stát u nového zrodu.