logo Facebook
i slova jsou činy

Rozhlasovému éteru vládne Rádio Impuls, posílil Radiožurnál

08. listopadu 2019 05:00 / autor: Jan Mrzena

Podle dat Radioprojektu za 2. a 3. kvartál 2019 zůstává nejposlouchanější silná čtyřka. První místo drží bezpečně Rádio Impuls. Na druhém místě v denní poslechovosti odskočil Radiožurnál stanici Evropa 2, čtvrtá Frekvence 1 po delší době posílila. V týdenní poslechovosti se Evropa 2 drží druhé místo bezpečně, ovšem Radiožurnál posílil a Frekvence 1 také. Zajímavých výsledků dosahuje síť Hitrádií a Rádio Blaník, kterému se dlouhodobě daří.

Rádio Impuls jako jediné trvale naladilo více jak milion posluchačů denně (1 021 000, oproti minulému měření nárůst 10 000). Pozici trvalé jedničky potvrdilo i v týdenní poslechovosti (1.971.000 posluchačů, nárůst 74 000). Veřejnoprávní Radiožurnál měl 909 000 posluchačů denně (nárůst 51 000), za ním Evropa 2 - denní poslechovosti dosáhla 839 000 (úbytek 14 000). V týdenní poslechovosti si pozice tyto dvě stanice vyměnily. Evropa 2 zasáhla 1 600 000 posluchačů (nárůst 29 000), Radiožurnál 1 582 000 posluchačů (úbytek 77 000). Frekvence 1 zastavila odliv posluchačů, který zažívá od poloviny roku 2015. V posledním půl roce si ji jedenkrát denně naladilo 690 000 (nárůst 15 000) příznivců. V týdenních hodnotách si stanice polepšila ještě výrazněji – zasáhla 1 330 000 posluchačů (nárůst 53 000).

Mezi celoplošnými stanicemi zaznamenala pokles v denní poslechovosti Dvojka Českého rozhlasu – denní poslechovost dosáhla 317 000 (pokles 9 000). V tomto výzkumu se již plně odrazilo přeformátování Dvojky. ČRo Plus udržel svou pozici - denně si stanici naladilo 97 000 lidí (stejný výsledek jako při minulém měření), podobně si vedla i Vltava - 52 000 posluchačů denně (stejný výsledek jako minule.

Mezi nadregionálními rádii potvrdila i přes pokles svou pozici síť Hitrádií s denní poslechovostí 640 000 (úbytek 8 000) a týdenní 1 100 000 (úbytek 54 000). Hitrádia i přes ztráty dýchají na záda celoplošné Frekvenci 1. V růstu už déle než rok pokračuje Rádio Blaník, jednou denně si ho pustilo 619 000 fanoušků (nárůst 31 000), týdně pak 1 117 000 (nárůst 73 000) a přeskočilo Hitrádia.

Výzkum poslechovosti pro Radioprojekt realizují na vzorku třicet tisíc respondentů ročně společnosti STEM/MARK a Median. Data sbírají formou telefonického rozhovoru, jehož délka se zkrátila na 17 minut. Respondenti jsou vybíráni náhodně v cílové skupině 12- 79 let, přičemž 20 % z nich se rekrutuje z databáze pevných linek a 80 % z náhodného generování mobilních telefonních čísel.